FANDOM

Unbound
256px-Unbound.png
Tehtävän Tiedot
Tehtävän Antaja Ei kukaan
Alue Helgen
Edellinen Tehtävä Pelin aloitus
Seuraava Tehtävä Before The Storm
Palkinto Vapaus

Edistys tarinassa

Tyyppi Päätehtävä

Unbound on Tehtävä joka on saatavilla pelissä The Elder Scrolls V: Skyrim. Se toimii pelin tutoriaalina, jossa pelaaja oppii perusasiat pelistä.

TaustaMuokkaa

Hahmonluonti The Elder Scrolls V: Skyrimissä on hyvin samanlaista mitä se oli The Elder Scrolls IV: Oblivionissa. Tosin hahmot ovat yksityiskohtaisempia kuin Oblivionissa. Esimerkiksi Dragonbornin rodun, sukupuolen ja painon voi määritellä. 

Hadvar kommentoi Dragonbornia rodun mukaan:

Rotu Kommentti
Altmer "Et ole osa Thalmor Embassya, ethän? Ei, ei se voi olla totta..."
Argonian "Oletko jonkun Riftenin satamatyöläisen sukulainen, Argonialainen?"
Bosmer "Monikaan Bosmer ei tulisi Skyrimiin yksin."
Breton "Oletko Daggerfallista, Breton? Pakenetko tuomioistuimen juonia?"
Dunmer "Toinenkin pakolainen? Jumalat todellakin ovat hylänneet rotusi, dark elf."
Imperial "Olet kaukana Imperiaalien kaupungista. Mitä oikein teet Skyrimissä?
Khajiit "Oletko jonkun kauppakaravaanin mukana, Khajiit? Sinunlaisesi tuntuvat aina sotkeutumaan ongelmiin."
Nord "Valitsit huonon ajan tulla takaisin kotiin, sukulainen"
Orsimer "Oletko jostakin linnakkeesta, Örkki? Miten päädyit tänne?
Redguard "Mitä teet täällä, Punavartija? Oletko palkkasoturi? Merenkävijä Stros M'Kaista?

LäpikäyntiMuokkaa

Lohikäärmeen hyökkäysMuokkaa

Juuri ennen kuin Dragonborn teloitetaan, Alduin saapuu ja häiritsee toimitusta. Kun kaupunki on kaaoksessa ja teloittaminen on loppunut, Dragonborn pakenee. Juostessaan kohti lähellä olevaa tornia, hän tapaa Ralofin ja Ulfric Stormcloakin, jotka onnistuivat myös pakenemaan. Dragonborn huomaa, ettei heidän piilopaikkansa ole turvallinen, kun Alduin murtaa seinän ja tappaa yhden Stormcloak-sotureista. Ralof ohjeistaa Dragonbornia hyppäämään seinässä olevan reiän kautta viereisen majatalon palaviin raunioihin, ja lupaa tapaavansa Dragonbornin kun pystyy. Hypättyään majataloon ja sieltä ulos tultaessa Dragonborn huomaa Helgenin olevan pahasti vaurioitunut ja useat rakennukset palavat. Kun Dragonborn juoksee kadulle, Hadvar käskee Dragonbornia seuraamaan häntä turvaan. Sen jälkeen Hadvar johdattaa Dragonbornin Helgen Keepin sisäänkäynnille. Siinä vaiheessa Ralof saa heidät kiinni.

Tässä vaiheessa Dragonbornin täytyy seurata joko Hadvaria tai Radolfia. Tämä valinta vaikuttaa jonkin verran pelin alkuun ja sisällissotatehtäviin, mutta ei vaikuta Dragonbornin puoleen sisällissodassa.

Helgen KeepMuokkaa

Ainut ero joko Hadvarin tai Radolfin seuraamisessa on se, että Hadvaria seurattaessa pelaaja saa light armorin (suom. kevyt haarniska) kun taas Radolfia seuratessa pelaaja saa heavy armorin (suom. painava haarniska).

Tästä eteenpäin Dragonborn seuraa joko Radolfia tai Hadvaria Helgen Keepin läpi ja he suuntaavat Riverwoodiin, jossa molemmilla on sukulaisia, joilta Dragonborn saa hyödyllisiä esineitä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki