FANDOM

Tiber Septim (tunnetaan myös nimillä Kenraali Talos, Hjalti Early-Beard, Dragonborn, ja Ysmir - "Pohjoisen Lohikäärme ") oli Nord-peräinen keisari, joka hallitsi Tamrielia aikavälillä 2E 854-3E 38. Hän on myös Tamrielin historian tunnetuinpia hahmoja. Kuolemansa jälkeen Tiber Septim saavutti jumaluuden ja häntä palvottiin laajasti Skyrimissä aina Suureen sotaan asti.

Henkilöhistoria Muokkaa

Taloksen syntyneet Atmorassa 2E 828 ja tulleen sieltä Skyrimiin samana vuonna. Hän vietti nuoruutensa Skyrimissä. 20 vuotiaana hän valtasin Old Hrol'danin takaisin Forsworneilta, joka oli myös hänen ensimmäinen tunnettu voittonsa. Pian voiton jälkeen myrkyisä sää ennusti, että Graybeardit olivat puhumassa ja kylien evakuointejen aikana Talos käveli Graybeardien luo. Graybeardien luona Talos sai kuulla, että hän tulisi hallitsemaan Tamrielia, mutta hänen tulisi matkata etelään, Cyrodiiliin, toteuttaakseen ennustuksen.

Cyrodiiliin päästyään Talos värväytyi paikallisen,Colovian Estatesia hallitsevan kuninkaan (myöhemmin keisari) Cuhlecainin alaisuuteen. Kenraaliksi päästyään hän johti joukkonsa kohti Sancre Toria,joka oli vihamielinen Cuhlecainia kohtaan ja jonka Skyrimin ja High Rockin yhdistyneet joukot olivat valloittaneet 2E 852. Taloksen käyttäessä thu'umia Skyrimin joukot liittyivät hänen joukkoihinsa,sillä he näkivät hänet sekä Skyrimin lapsena, että Ihmisten valtakuntien hallitsiana. High Rockin joukot kuitenkin jatkoivat taistelua ja he onnistuivat melkein murhaamaan Tiber Septimin,Cuhlecainin murhan yhteydessä,viiltäen häneltä kurkun auki.Tämä ei tosin tappanut häntä,vaan vei häneltä vain kyvyn käyttää thu'umia. Vuoden 2E 852, Talos sai vihdoin vallattua Sancre Torin ja otti sen kunniaksi itselleen nimeksi Cyrodiililäisen nimen Tiber Septim,mutta samalla hän otti myös nimen Ysmir "Pohjoisen lohikäärme", joka on alkujaan Nordien nimi kuninkaille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki