FANDOM

Taking Care of Business on tehtävä The Elder Scrolls V: Skyrim -pelissä. Se on toinen tehtävä joka kuuluu Varkaiden kiltaan. Tehtävän antaa Brynjolf.

Päämäärät Muokkaa

  • Paikanna Brynjolf Ragged Flagonista
  • Kerää Keeravanin velka
  • Kerää Bersi Honey-Hands :in velka
  • kerää Haelgan velka
  • Palaa Brynjolfin luokse

Walkthrough Muokkaa

The Ratway Muokkaa

Päästäkseen Ratway:in Dragonbornin pitää löytää ensiksi ovi joka johtaa sinne. Se löytyy Riftenin alemmilta tasoilta. Sisällä on Bandiitteja, Drahffeja ja Hewnon Black-skeever:tä jotka pitää tappaa. Tämän jälkeen dragonborn saapuu huoneeseen jossa hänen täytyy joko tiirikoida lukko ovelta joka on vasemmalla tai jatkaa matkaa oikealle. Pikapuoliin Dragonborn löytää sisäänkäynnin Ragged Flagoniin ja löytää Brynjolfin keskustelemasta baarissa.

Hän ohjeistaa pelaajaa keräämään velat kolmelta yrittäjältä Riftenistä. Jos Brynjolfilta kysytään neuvoa, hän neuvoo eri vaihtoehtoja velan keruuseen. Poistu Ragged Flagonista etuovesta ja mene läpi toisesta kaarikäytävästä seinän oikealla puolella. Vedä vivusta joka pudottaa sillan kuilun päälle ja jatka matkaa pois Ratwaysta.

Velkojen keruu Muokkaa

Velat voi kerätä missä tahansa järjestyksessä, mutta hyvin nopeasti tulee ilmi ettei kukaan halua maksaa velkojaan. Dragonborn voi päättää että tappeleeko hän velallisen kanssa vai neuvotteleeko rauhallisen ratkaisun Brynjolfin ohjeiden mukaisesti. Viimeinen yrittäjä voi olla kuullut Dragonbornin keräävän velkoja ja päättää maksaa velkansa heti ilman riitaa.

Keeravanin velan keruu The Bee and Barbissa Muokkaa

Keerava on nais Argonialainen ja hän on tiskin takana. Kun Dragonborn menee puhumana hänelle ja nostaa esille velan, käskee Keerava Dragonbornia poistumaan ja sanomaan Brynjolfille ettei saa mitään. Dragonborn voi nyt poistua paikalta tai aloittaa tappelun. Jos lopettaa keskustelun ja menee puhumaan Talen-Jeille argonialaiselle miehelle joka on Keeravanin kumppani, tämä paljastaa tietoa keeravanin perheen maatilasta Morrowindissä. Kun Dragonborn menee takaisin juttelemaan Keeravanille ja uhkailee että käy vierailemassa tämän perheen luona, suostuu tämä maksamaan velkansa.

Bersi Honey-Handin velan keruu The Pawned Prawnissa Muokkaa

Heti kun Dragonborn on mennyt kaupan sisälle, toivottaa Bersi hänet tervetulleeksi. Kun Pelaaja juttelee hänelle ja tuo esille maksamattoman velan, ryhtyy Bersi puolustus kannalle. Dragonborn voi joko lähteä tappelemaan Bersin kanssa tai lähteä pois keskustelusta. Jos hän lähtee pois keskustelusta, velan saamiseksi pitää tuhota Bersin dwarven uurna ikkunnan alta. Kun se on tuhottu, suostuu Bersi maksamaan velkansa.

Haelgan velan keruu Haelgan Bunkhousesta Muokkaa

Kun Dragonborn menee Haelgan Bunkhouseen, häntä tervehditään töykeästi. Kun Haelgan kanssa puhuu ja tuo velan esille, tämä suuttuu. Pelaaja voi tapella tämän kanssa tai lähteä pois. Jos Dragonborn lähtee pois, rupeaa Haelga röyhkeäksi ja sanoo ettei maksa yhtään mitään Brynjolfille. Ratkaisu tähän ongelmaa on Dibellan patsas joka sijaitsee nurkassa. Haelga palvoo tätä jumalatarta, joten jos varastat tämän patsaan ja tuot esille että patsas on sinulla, rupeaa Haelga anelemaan ettet tuhoaisi patsasta ja suostuu maksamaan velkansa.

Paluu Brynjolfin luokse Muokkaa

Kun kaikki velat on kerätty, Dragonborn palaa takaisin Ragged Flagoniin Brynjolfin luokse. Hän kutsuu Dragonbornin seuraamaan häntä säiliöön, missä killan johtaja Mercer Frey antaa seuraavan tehtävän "Loud and Clear" ja toivottaa tervetulleeksi kiltaan.

Palkinnot Muokkaa

  • Jäsenyys Varkaiden kiltaan.
  • Puhumalla Tonilian kanssa Ragged Flagonissa, saat varkaiden killan haarniskan
  • Tonilian kanssa voi käydä kauppaa (voit myydä varastettuja esineitä hänelle)

Lähde: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Taking_Care_of_Business

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki