FANDOM

Summerset

Summersetin saaret

Summerset Isle, Sumurset Isle tai Summurset Isle ovat kaksi saarta jotka sijaitsevat lounaaseen Tamrielista ja länteen Valenwoodista. Provinssi on Altmereiden kotimaa. Summersetin saaria on harkittu liittämään Tamrieliseen Imperiumiin.

Poliittista Muokkaa

Summersetin saaria johtaa Aldmerin valta, joka on haarautunut Toisesta Aldmeri vallasta. Summersetin saarien johdon parhaimmisto koostuu vahvoista velhoista ja taikuudenkutsujoista. Altmereilla on johtaja, joka on oletettavasti Imperiaalinen kuningas. Hallitsija on myös toiseksi voimakkain kuvernööri koko Summersetin saarilla.

Alku Muokkaa

Tiber Septim tuhosi Ensimmäisen Aldmeri vallan. Seuraava Aldmerin valta sai kannatusta Valenwoodissa ja komensi Elsweyrin valtioliiton liittymään heidän poliittiseen liittoon, Masserin ja Secundan kadotessa.

Cyrodiil, Hammerfell, Skyrim ja High Rock Muokkaa

Thalmor hyökkäsi Cyrodiiliin Suuren Sodan keskivaiheilla. Valkea-Kullan sopimuksen kirjoitettua, se vaikutti sotaan ja komensi Tiber Septimin pois. Sodan jälkeen Valta komensi Thalmorin puuttumaan Hammerfellin ja Skyrimin asioihin. Josta Thalmor sai valtuudet hallita Tamrielia. Toinen Stros M'kain sopimus kirjoitettiin vuonna 4E 180, 20 vuotta ennen Lohikäärme kriisiä Skyrimissa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki