FANDOM

Scoundrel's Folly on tehtävä The Elder Scrolls V: Skyrim -pelissä. Tämä on viides tehtävä joka kuuluu Varkaiden killan tehtävälinjaan.

Pääkohdat Muokkaa

  • Puhu Mercer Freyn kanssa
  • (vapaavalintainen) Puhu Brynjolfin kanssa
  • Puhu Gulum-Ei:n kanssa
  • Varjosta Gulum-Ei:tä
  • Kohtaa Gulum-Ei
  • Palaa Mercer Freyn luokse

Walkthrough Muokkaa

Tehtävä alkaa puhumalla Mercer Freyn kanssa. Hän luulee vihdoinkin saaneensa nalkkiin killan anonyymin vihollisen. Kirjeen avulla jonka Dragonborn toi hän päättelee heidän (vihollisen) käyttävän killan vanhaa kontaktia joka on itä keisarikunnan yhtiössä Solitudessa. Hän päättelee kontaktin olevan Gulum-Ei ja haluaa että häntä ravistellaan jotta saadaan tietoa.

Jos Dragonborn puhuu Brynjolfin kanssa ennen lähtöä, hän antaa enemmän tietoa siitä kuka Gulum-Ei on ja miten tämä liittyy kiltaan. Hän sanoo että Gulum-Ei:llä ei ole arvokkuutta ja saadakseen mitään tietoä tältä Dragonbornin pitää joko maksaa tälle tai varjostaa jotta saa tietoa mitä käyttää tätä vastaan. Miten vain, Brynjolf tekee selväksi että Gulum-Ei:tä ei saa tappaa tai jos hänet tappaa niin menettää palkkion Mercer Freyltä.

Gulum-Ei Muokkaa

Gulum-Ei löytyy luultavasti Winking Skeever.stä Solitudesta. On mahdollista suostutella häntä antamaan tietoa, mutta vain jos puhetaidot ovat korkealla. Muuten hän näyttelee tyhmää, jolloinka sinun pitää lahjoa hänet. Jos lahjomis vaihtoehto on valittu, hän sanoo että hänellä on asiakas joka haluaa laatikollisen firebrand viiniä, jonka pystyy varastamaan Blue Palace:sta.

Viinin saaminen on helppoa, sen pystyy vain ottamaan Blue Palace:ssa. Se sijaitsee lähellä sisääntuloa, joten Dragonbornin pitäisi pystyä seuraamaan vain tehtävä merkkiä.

Saatuaan viinin Gulum-Ei väittää ettei tiedä mitään, paitsi että joku nainen joka kantoi kaunaa Mercer Freytä kohtaan on kysellyt.

Tässä kohtaa hän lähtee Solitudesta ja suuntaa alaspäin satamaa kohti ja siellä olevaan itä keisarikunnan yhtiön varastoon. Häneltä voi ryövätä avaimen varastoon.

Itä keisarikunnan yhtiön varasto Muokkaa

Seuraaminen Gulum-Ei:tä varastoon vaatii huomaamattomuutta. Helpointa olisi pysyä ylhäällä hyllyköiden päällä ja seurata sieltä koska vartijat ovat kokoajan vartiossa. Ramppi löytyy läheltä sisäänkäyntiä pienen parakin takaa. Toinen vaihtoehto on pysytellä vedessä lähellä laituria. Jos vartijat tai Gulum-Ei huomaavat sinut he hyökkäävät heti, mutta heidät voi tappaa ilman palkkiota nahastasi.

Brinewater Grotto Muokkaa

Grotton sisällä on monta vihaista ryöväriä. Vedessä myös ui yksi ryöväri, joten hiippailu voi olla haastavaa, mutta mahdollista. Vedessä pinnan alla on arkku siellä missä uiva ryöväri on.

Kun tie loppuu, Gulum-Ei paljastaa todellinen kohteen, Karliahin. Tämä nainen huhujen mukaan murhasi entisen killan johtajan ja on nyt Mercerin perässä. Gulum-Ei väittää olevansa syytön. Hänet voi tappaa, mutta jos säästät hänen hengen hänen kanssaan voi käydä kauppaa ja hänelle voi myydä varastettuja esineitä. Myös jos tapat hänet, Mercer ei maksa sinulle palkkiota.

Paluu Mercer Freyn luokse Muokkaa

Palaamalla Mercerin luokse ja kertomalla paikan johon Karliah Gulum-Ein mukaan suuntaa ("missä loppu alkoi") päättää tämän tehtävän ja aloittaa uuden: Speaking With Silence.

Palkkiot Muokkaa

  • 3 sielu jalokiveä (random koot)
  • Gulum-Ein kanssa kaupankäyntiä (varastettujen tavaroiden myynti)
  • mahdollisuus päivittää jotakin killan haarniskaan kuuluvaa osaa. (puhu Tonilian kanssa tehtävän jälkeen)

Lähde: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Scoundrel's_Folly

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki