FANDOM

281px-SepLnUp Orsimer b4&d2.png

Örkki, nainen ja mies.

Orsimerit tai Örkit ovat barbaarisia asukkaita, jotka tulivat Hammerfellin vuoristoista. Örkkejä myös tavataan muaalla kuten Valenwoodissa.

Pelissä Muokkaa

Orsimer (Arena)

Orsimer (Daggerfall)

Orsimer (Morrowind)

Orsimer (Oblivion)

Orsimer (Skyrim)

Orsimer (Online)

Orsinium Muokkaa

Orsinium, on Örkkien hallitsema kaupunki joka sijaitsee Tamrielissa. Empiren ylin valta ei ole antanut lupaa perustaa toisia Örkkien hallitsemia provinsseja Tamrieliin. Kuitenkin, vuonna 3E 399 keisari Uriel Septim VII haki parannusta diplomaattisesti, kauppojen tekemisessä ja valtioliitolla Empiren ja Orsiniumin välillä. Orsinium sijaitsee Bretonien provinssin High Rockin sisällä.

Biologia Muokkaa

Örkkien ihon sävyt vaihtuvat vihreästä tumman ruskeaan, ja todella lihaksikkaaseen kehoon. Örkit ovat sukua yhdessä haltioiden kanssa. Örkit ovat ainut rotu, joilla kasvaa selvästi syöksyhampaita. Örkeillä ei ole geneettisesti magiaa, kuten heidän Mer serkuillaan. Örkeillä on vahva sotakulttuuri mikä tekee Örkeistä voitokkaita lähitaisteluissa. Örkit kunnoustautuvat metsästäjiksi tai Legionaan sotilaiksi. Örkit pystyvät hallitsemaan magiaa oppien kautta kuten Urag gro-Shub.

Historia Muokkaa

Merethic aikakauden puolivälissä, Örkit ja niiden johtaja Trinimac yrittivät pysäyttää Velothien ja Dunmerin profetoimisen. Daedrinen prinssi Beothiah söi ja silppoi sen ruumin ja sielun, ja teki tästä Daedra prinssi Malacathin. Kaikki Örkit muuttuivat ja ne nimettiin Örkeiksi.

Örkeillä on vahva ja arpinen sitoomus Haltioiden Empireen, joka muutti Örkkien sukupuolta satunnaisesti. Örkeillä on myös vahva sitoomus historia High Rockin Bretoneihin. Syy tähän on epäselvä, mutta luullaan että syy johtuu molempien rodun hylkiöiksi jäämisestä Skyrimissa.

Orsiniumin piirityksen jälkeen vuonna 1E 980, asukkaat katsoivat Örkkien olevan hirviömäisempiä, jonka vuoksi Orsimerit saivat Orsiniumin haltuunsa. Monet luulivat Orsiniumin kasvamisen tuolevan hylätyksi kaupungiksi, kuten edeltäjillekin kävi.

Vuonna 3E 399, Örkki näkijä, Gortwog gro-Nagorm näki sivilisaation menestyvän, ja hakeutui Orsiniumin johtoon. Gortwog pärjäsi mainiosti poliittisesti, ja diplomaattisesti ja kykeni tekemään neuvotteluja naapuri kaupunkien kanssa, mitkä näkivät Orsiniumin menestymisen hyvänä.

Uskonto Muokkaa

Moni Örkki pitää Malacath päälikköä jumalana, joka mahdollisti Örkkirodun syntymisen. Örkit pitävät alueissaan lakeja, joita sanotaan Malacthin koodiksi.

Örkit asuvat omilla alueilla, joita ympäröi yleensä muuri tai suojaus. Alueilla sijaitsee normaaleja taloja mutta myös pitkätaloja.

Ihmiset BretonImperialNordRedguard
Mer AltmerBosmerDunmerOrc
Betmer ArgonianKhajiit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki