FANDOM

Yleistä Muokkaa

238px-Morrowind
Morrowindin provinssi (Resdayn) sijaitsee Tamrielin koilliskulmassa.Morrowind on puolittunut suureen mantereeseen joka on samaniminen ja saareen jota kutsutaan Vvardenfellinä. Aaveiden meri erottaa Morrowindin mantereen ja Vvardenfellin toisistaan. Morrowind on Dunmerien (Dark Elffien) kotiprovinssi. Morrowindia hallitsee Kuningas Hlaalu Helseth Mournholdin kaupungista, vaikka Tribunal vaikuttaa suuresti Morrowindin politiikkaan. Morrowindin suurimpia kaupunkeja ovat Vivec, Mournhold, Balmora, Sadrith Mora, Ald`ruhn, Blacklight, Necrom, Naris ja Tear.

Historia Muokkaa

Ensimmäinen tiedetty sivilisaatio tällä mantereella olivat Dwemerit. Joskus myös "Kääpiöiksi" välinpitämättömien ihmisten johdosta kutsutut Dwemerit polveutuvat aikaisista Aldmereista, jotka asettuivat Morrowindin rannikoille ja perustivat korkeakulttuurin syvälle Morrowindin vuoristoseuduille Ghostgaten seuduille.

Vallasta Dwemereiden kanssa kilpailivat myös Chimerit. Chimerit olivat kuin Dwemerit, mutta he olivat seuranneet profeettaansa Velothia Cyrodiilin halki Summersetin saarilta. Nordien orjakapinan jälkeen Chimerit perustivat linnoituksia Morrowindin rajoille suojellakseen alueitansa villien Nordien hyökkäyksiltä.

Alueiden suojelu ja Greate Housejen perustaminen Muokkaa

Red Mountainin taistelu ja Azuran kirous Muokkaa

Uusi Era ja uusi uhka Muokkaa

Morrowindin tuho neljännen eran aikana Muokkaa

Maantiede Muokkaa

Morrowindin ympäristöön vaikuttaa nykyään pari asiaa. Vuoristot lännessä ovat erottaneet provinssin muista ja tämä on mahdollistanut ainutkertaisen ympäristön muodostumisen, Red Mountainin muokkaamalla eläimistöä ja kasveja niin, että joidenkin lajien selviäminen riippuu tuhkasta. Koko historian ajan itä on ollut vulkaanisten tapahtumien kohde ja Morrowind on hyvä esimerkki.

Vvardenfell (The Elder Scrolls III: Morrowind) on melkein kokonaan vulkaanista karua seutua, mutta muuttuu soisemmaksi mentäessä lähelle sisämaan rannikkoa ja on toipumassa hiljalleen Dagoth Urin kuolemasta. Vvardenfell on täynnä Daedrojen palvontapaikkoja ja Dwemerien raunioita. Provinssin tärkein piste on Red Mountain (Punainen Vuori), joka on suuri tulivuori ja entinen Dwemereiden pääkaupunki.

Morrowindin pääkaupunki Mournhold on tapahtumapaikkana pelille The Elder Scrolls III:Tribunal.

Morrowind jaetaan kuuten osaan nimeltään, Velothis, Vvardenfell, Narsis, Mournhold ja Deshaan.

Dunmer Muokkaa

Uskonto Muokkaa

Tribunalin temppeli Muokkaa

Daedran palvonta Muokkaa

Ashlanderit Muokkaa

Politiikka Muokkaa

Nerevarinen tullessa kaikki ei ollut kunnossa. Dagoth Ur ja kaksi Tribunalin jäsentä Almalexia ja Sotha Sil kuolivat Nerevarinen toimesta. Myös Vivec on saattanut kuolla, mutta hänen kohtalostaan ei ole varmuutta. Kuningatar Barenziah palasi Wayrestista myös näihin aikoihin. Hänen poikansa Helsethin kruunaus voi olla yksi syy tähän. Helseth muutti Morrowindin infrastruktuuria ja hän meni jopa niin pitkälle, että teki orjakaupasta laitonta, joka johti verenvuodatukseen, koska Dunmerit olivat käyttäneet orjia vuosikymmeniä. Jotkut ajattelevat häntä vain nukkehallitsijana, mutta hän myös muutti Grand Councilin ja se oli askel kohti perinteisiä Dark Elvesien tapoja. Jotkut suuret järjestöt kuten Dres ja Hlaalu ovat nousussa ja kunnioittavat uusia perinteitä. Kuitenkin jotkut järjestöt kuten Indoril ja Redoran vastustavat uusia tapoja. Redoranit ovat sodassa Nordien ja heidän Örkki-palkkasotureiden kanssa.

Armeija Muokkaa

Kulttuuri Muokkaa

Asutus Muokkaa

Talous Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki