FANDOM

150px-Jauffre

Ihminen

Men on kollektiivinen nimitys Tamrielissa asuville ihmisille. Miespuolisia ihmisiä nimitetään miehinä ja naispuolisia naisina. Miehiä ja naisia nimitetään yhdessä nimellä "men."

Ihmisillä on geneettisesti erilaiset piirteet ja kulttuuri kuin mereillä tai betmereillä.

Ihmisten ihon sävy vaihtelee vaaleasta tummaan. On olemassa neljä selvästi erottuvaa ihmiskansaa, jotka ovat Imperiaalit, Pohjalaiset, Punavartijat, Bretonit.

Osa ihmisistä tulevat Akaviristä Reman Cyrodiilin aikana. Näitä ihmisiä kutsuttiin nimellä Terät.

Nimen alkuperä Muokkaa

Termi "Men" tulee ihmisten kielestä. Termi tarkoittaa sanaa "Ne" tai "Me." Nimi tarkoittaa vastaavasti "Mer" muinaisessa Aldmerin kielessä. Molemmat rodut ovat haukkuneet toisiaan nimien takia, eivätkä löydä sopua.

Alkuperä Muokkaa

Toisin kuin Mereillä, ihmisillä ei ole alkuperäistä aluetta Nirnissä. Ei ole olemassa muinaisia tekstejä tai kirjoitelmia ihmisistä, joten on hankalaa selvittää ihmisten alkuperää planeetalla.

Kirjoitelmia on löydetty keski-Merethic aikakaudelta, kun Nedet asuttivat jäistä Atmoraa. Nykyään kaikkia ihmisiä, jotka asuvat Tamrielissa pidetään Nedejen jälkeläisinä.

Jotkut Imperiaalit uskovat, että ihmiset ovat Merin nykyinen rotu. Teoriaa kuitenkin pidetään epäuskottavana, koska ihmisillä ja Mereillä on paljon eroavia ominaisuuksia.

Fysiologia Muokkaa

Suurin Menin ja Merin eroavaisuus on niiden elinikä. Toisin kuin vuosisatoja vanhat haltiat, ihmiset pystyvät elämään vain 100-vuotiaaksi asti. Kuitenkin moni ihminen kuolee jo 60-80 iässä. Kuitenkin ihmiset kykenevät lisääntymään nopeammin kuin haltiat. Normaalilla maalaisella tai kuninkaalisella voi olla 4-5 lasta ilman ongelmia.

On helppo sanoa, että Menit ovat paljon vahvempia kuin Merit. Toinen ominaisuus on ihmisten pyöreämpi korvaterän muoto. Poikkeuksia löytyy Orsimereistä, jotka ovat hyvin erilaisia kuin muut haltiat. He vastaavat paremminkin Goblineita ja Bosmerejä.

Seuraava eroavaisuus on, että ihmiset eivät käytä magiaa taisteluissa. Ihmisillä ei ole synnynäisesti magiaa, vaan he joutuvat oppimaan sen. Ainut erikoisuus on ihmisten ja haltioiden sekoitus, eli Bretonit.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki