FANDOM

Snowelv

Lumihaltia patsas

Falmerit tai Lumihaltiat oli haltia rotu, jotka asuttivat Skyrimiä ennen Pohjalaisten tuloa. Uskotaan, että pitkäaikainen Dwemereiden orjuuttaminen, johti ajan saatossa Lumihaltiat sokeiksi ja armottomiksi Falmereiksi. Lukuunottamatta muutamaa Lumihaltia selviytyjää, jotka keksivät Lumihaltia nimen joka tulee nimestä Falmer. Selvityneet Falmerit ryhtyivät kutsumaan selvityneitä pettureiksi.

Historia Muokkaa

Kun suurin osa Lumihaltioista katosi, selviytynyt Lumihaltia Paladiini ritari Gelebor kertoi muutamia asioita hänen rodun kohtalosta ja uudelleen muuttumisessa.

Aikais Historia

Ennen Pohjalaisten tuloa, Lumihaltiat olivat varakkaita ja vauraita mikä teki osuuden Skyrimin omistuksesta. Pohjalaisten tulon jälkeen, Lumihaltiat liittoutuivat Dwemereiden kanssa, mikä oli kuitenkin vaikea liitto.

Kun ensimmäiset Tamrielin ihmiset, Pohjalaiset saapuivat; Lumihaltioiden ja ihmisten välille syntyi mukava ystävyys side. Ajan saatossa, Lumihaltiat näkivät että ihmisillä oli lyhyempi elinkaari, kuin haltioilla, mikä nopeutti väestön kasvua Lumihaltiat ryhtyivät teurastamaan suurta ihmispopulaatiota.

Kun Lumihaltiat pitivät ihmisiä pienempänä rotuna, niiden epäily kansanmurhasta kasvoi. Kansanmurhan rellestystä nimitettiin Kyyneleiden Yönä. Kuitenkin, Lumihaltiat maksoivat tehdessään kansamurhan, kun Ysgramor lähetti armeijan Skyrimiin tappamaan Lumihaltioita.

Nykyaikainen Lumihaltia

Kaikki Lumihaltiat eivät kärsineet Falmereiden muutosta orjuuttamisen aikoina. Osa paenneista, kuten Paladiini ritari Gelebor, jäivät samankaltaisiksi kuin alkuperäiset Lumihaltiat, he onnistuivat säilyttämään osan Lumihaltioiden pyhäikköjä.

Nykyään elävät Lumihaltiat vastustavat nimitystä, petturi tai Falmer, sillä he pitävät itseään Lumihaltioina.

The Elder Scrolls V: Dawnguardin ajoilla, Paladiini ritari Gelebor ja Arch-Curate Vyrthur ovat ainoita elossa olevia Lumihaltioita.

Ei tiedetä, missä muualla provinsissa Lumihaltia pyhäikköjä on olemassa, tai Lumihaltioita.

Uskonto Muokkaa

Ensimmäisellä aikakaudella Lumihaltiat perustivat pyhäikköjä kaikkialle alueisiinsa mitkä liittyvät haltia jumaliin. Lumihaltiat kuitenkin palvoivat eniten Auri-Elia, tai Akatoshia.

Lumihaltioiden muututtua Falmereiksi, moni Lumihaltia pappi kuoli ratsioissa. Kuitenkin, Auri-El palautti heidän sielunsa eloon, ja papit jatkoivat työtään Tamrielin pyhäiköissä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki