FANDOM

Pääkohdat Muokkaa

  • Puhu Enthrin kanssa
  • Puhu Calcelmolle joka on Markarthissa Understone Keepissä.
  • Hanki pääsy Calcelmonin museoon
  • (vapaavalintainen) Hanki avain museoon
  • Etsi Calcelmonin käännöskirja Falmerin kielelle
  • Jäljennä teksti Calcelmonin kivestä hiilellä paperi rullaan
  • Palaa Enthirin luokse
  • Puhu Karliahille

Walkthrough Muokkaa

Ensimäiseksi Dragonbornin pitää puhua Enthirin kanssa, hänet löytää useimmiten Winterholdissa sijaitsevasta majatalosta nimeltä The Frozen Hearth tai College of Winterhold. Keskustelun jälkeen hänen täytyy matkustaa Markarthiin ja puhua Calcelmolle joka on understone keepissä. Hän ei anna lupaa mennä museoon ellei häntä suostuttele, lahjo, pelottele tai jos on auttanut häntä tekemällä temppeli tehtävän "The Book of Love". Dragonbornin täytyy suorittaa sivutehtävä jossa pitää tappaa hämähäkki, Nimhe, kaivauspuolelta tai sitten voit vain yksinkertaisesti myydä jonkin Dwemer tavaran hänelle jonka hän haluaa. Sen voi myös ryöstää häneltä.

Calcelmon museo Muokkaa

Kun avain Calcelmonin museoon on saatu, mene pohjois siipeen understone keepissä ja astu sisään museoon. Jos et ole tappanut hämähäkkiä, vartija ovella sanoo että ettet saa mennä sinne. Kuitenkin kunn vuoropuhe on loppunut vartija päästää sinut museoon. Vartijat museossa eivät ole vihamielisiä jos olet suorittanut sivutehtävän (hämähäkin tappo), suostutellut, pelotellut tai lahjonut calcelmon. Kuitenkin jos avain on varastettu niin sinun pitää hiippaila museossa tai tappaa vartijat. Barenziahin (Stone of Barenziah) kiven löytää huoneesta joka on portin takana. Huoneessa on myös arkku jossa on expert tason lukko ja joka sisältää arvokkaita esineitä.

Calcelmon laboratorio Muokkaa

Kun olet mennyt vartijoiden ohi, suuntaa kohti Calcelmonin laboratoriota, rajoitettua aluetta jota vahtii Calcelmonin palkkasoturit joita kutsutaan velho vartijoiksi. He hyökkäävät heti kun näkevät sinut. Laboratoriossa, vasemmalla on päiväkirja ja hämähäkin ohjaus sauva. Vasemmalla puolella oleva ovi on suljettu joten oikean puolinnen reitti on ainoa mahdollinen. päästäkseen eteenpäin pitää tiirikoida master tason lukko tai käyttää calcelmonilta saatua avainta jolloinka ovi aukeaa helposti. Kaksi vartijaa kävelee alhaalla ja juttelevat. Joko seuraat vartijoita hiipimällä ja menet rappukäytävään tai menet vastakkaiseen suuntaan siellä olevaan portaikkoon.

Menemällä vartijoista vastakkaisella suunnalla olevalle käytävälle, huomaat sen olevan täynnä kaasua joka nopeasti tyhjentää elämän. Käytävän vastakkaisella puolella on painolaatta ja jos sitä painaa, tyhjenee kaasu pois käytävästä. Kuitenkin kaasu täyttää paikan taas suht nopeasti. Laatan päälle voi laskea kuitenkin raskaan tavaran jolloinka se tyhjentää kaasua kokoajan.

Vaihtoehtoisesti on venttiili pylväs lähellä niitä kahta vartijaa jotka kävelevät. Kääntämällä venttiiliä aktivoit pyörivän teräansan jota voi käyttää kahden vartijan tappamiseen jolloinka olet täysin huomaamaton. Vieressä on viimeinen osuus jossa on Calcelmon sisaruksen lapsi Aicantar istumassa tuolilla pöydän edessä. Lattian loppupuolella on venttiili jonka voi aktivoida. Se aiheuttaa räjähdyksen joka saa Aicantarin lentämään ja mahdollistaa kulun torniin. Räjähdyksen voi ajoittaa siten ettei vartijat kuole siihen. Jos vartijat edellisestä huoneesta ovat elossa, he ryntäävät räjähdys huoneeseen. Jatka matkaa parin oven läpi kunnes päädyt velhon parvekkeelle.

Calcelmon torni Muokkaa

Matkan jatkuessa mene parvekkeelta ylös ja oikealle niin pääset sisälle Calcelmosin torniin. Mene suoraan Calcelmosin kivelle. Kopioi hänen kirjoituksensa falmereista. Tähän tarvitset hiiltä ja paperia jotka voit löytää huoneesta joka oli ennen kivihuonetta. Heti kun Dragonborn on koipioinut tekstit, Aicantar, kaksi velho vartijaa ja kapteeni Aquilius saapuvat torniin. Aicantar väittää että joku aikoo varastaa hänen setänsä tutkimukset ja vaatii että torni tarkistetaan lattiasta kattoon.

Frozen Hearth Muokkaa

Kun Dragonborn on lähtenyt Understone Keepistä, tehtävä merkki siirtyy automaattisesti osoittamaan Forzen Hearthin kellaria Winterholdissa. Dragonbornin pitää palata sinne ja puhua sekä Enthirille ja Karliahille jolloinka tehtävä on suoritettu.

Palkinnot Muokkaa

  • Nightingale blade jonka antaa Karliah, jonka edellinen omistaja oli Gallus Desidenius

Lähde:http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Hard_Answers

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki