FANDOM

320px-Map HF Ingame Th.jpg

Hammerfell

Hammerfell on suvereeninen kansakunta Tamrielissa, joka on Punavartijoiden kotimaa. Hammerfell sijaitsee Cyrodiilin länsipuolella,High Rockista etelään.

Maantieto Muokkaa

Hammerfellin maaperä on kuivaa, jonka vuoksi se sisältää aavikoita, vuoristoja ja erämaita. Hammerfellin ainoat metsät ovat pieniä ja sijaitsevat High Rockin ja Skyrimin rajoilla. Skyrimin ja Hammerfellin rajalla on myös karua vuoristoa nimeltä Lohikäärmenhännän vuoristo.

Alik'rin aavikko peittää kokonaan Hammerfelliä lännestä jonka vuoksi Hammerfell on epäsuosittu kohde, mutta aavikkoa suosii kaikki suurpedot.

Historia Muokkaa

Tulossa.

Uskonto Muokkaa

Satakal - Yokudan pääjumala, joka hallitsee kaikkea. Satakal muistuttaa myös Pohjalaisten Alduinia.

Ruptga - Yokudan selvitymisen pääjumala. Keksi miten asukkaat selvitytyisivat Yokudan karuissa oloissa.

Tu'whacca - Yokudan sielujen jumala. Ennen Nirnin luomista, Tu'whacca oli maailmankaikkeuden jumala.

Zeht - Maanviljelyn jumala. Kielsi isänsä ennen maailman luomista, miksi ruoka on huonosti kasvavaa.

Morwha - Hedelmällisyyden jumala. Morwha oli Tall Papan suosituin vaimo.

Tava - Yokudan taivaan henki. Tava oli suosittu, kun hän johdatti Yokudalaiset Hernen saareen kun Yokuda tuhoutui.

Malooc - Ra Gada jumalan päävihollinen. Johdatti peikot tappamaan Yokudalaisia Ensimmäisellä Aikakaudella.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki