FANDOM

DBdoor
Dark Brotherhood (suom. synkkä veljeskunta) on salamurhaajien järjestö, jotka suorittavat salamurhaussopimuksia (eng. contracts). Dark Brotherhoodia kutsutaan suorittamalla Musta Sakramentti. Dark Brotherhood oli aikoinaan koko Tamrielin pelätyin järjestö, mutta menetti maineensa ajan kanssa. 

Dark Brotherhood on toiminut Tamrielissa monien aikakausien ajan, pitäen samalla aikaa monta salaista turvapaikkaa (eng. sanctuary) ympäri Imperiumin. He kunnioittavat syvästi Sithistä, joka on kaaoksen ja entropian avatar. Yön Äiti on heidän hengellinen johtajansa.

HistoriaMuokkaa

Dark Brotherhood on kamppaillut olemassaolostaan [[Third Era|Kolmannesta Aikakaudesta lähtien. The Elder Scrolls IV: Oblivionin tapahtumien takia Dark Brotherhood Cyrodiilissä oli heikossa hapessa. He onnistuivat selviämään Suureen Sotaan asti, jolloin jokainen Dark Brotherhoodin turvapaikka tuhottiin yksi toisensa jälkeen. Sodan lopussa Dark Brotherhood oli taas lähellä tuhoutumista. Cicero, joka on yksi kahdesta jäljellä olevasta salamurhaajasta Skyrimin ulkopuolella, vei Yön Äidin ruumiin Bravilistä viimeiseen jäljellä olevaan Dark Brotherhoodin turvapaikkaan. The Elder Scrolls V: Skyrimissä Dark Brotherhoodilla ei ole kuuntelijaa (eng. listener) joten he kuulevat ihmisten suorittamista Mustista Sakramenteista huhujen kautta. Tämäntapainen elämä Dark Brotherhoodissa jatkuu kunnes Dragonborn liittyy heihin.

Dark Brotherhoodin vaatimuksetMuokkaa

"Ihana äiti, ihana äiti, lähetä lapsesi luokseni, kelvottomien syntejä täytyy kastaa veressä ja pelossa".

Kuka tahansa mies tai nainen voi liittyä Dark Brotherhoodiin. Uusien jäsenien tulee osoittaa kykyä tappaa armottomasti, ilman katumusta tai surua. Tuloksena heidän riveihinsä kuuluu vampyyrejä, ihmissusia, bandiitteja ja maageja.

Korkea hiipimistaito on suositeltua ennen Dark Brotherhoodiin liittymistä. Useat tehdyt tehtävät vaativat, että tappajaa ei huomata. Erittäin käytännöllinen perk tähän on Assassin's Blade. Tämän saadakseen Dragonbornilla pitää olla sneak-taito yli 50 sekä muut siihen johtavat perkit. Se suo onnistuneille tikareilla tehdyille sneakhyökkäyksille 15 kertaa enemmän vahinkoa.

Dark Brotherhoodin huomion kiinnittäminenMuokkaa

Dragonborn voi mennä mihin tahansa majataloon ja kysyä majatalonpitäjältä viimeisimpiä juoruja. Majatalonpitäjä saattaa kertoa Dragonbornille, että Aventus Aretino yrittää suorittaa Mustaa Sakramenttia Windhelmissä

Vaihtoehtoisesti Riftenissä Dragonborn voi puhua Maul-nimiselle miehelle. Hänet löytää yleensä läheltä kaupungin portteja, nojaamassa paaluun. Jos Maven Black-Briar on Riftenin jaarli, hän on Mistveil Keepissä hänen henkivartijanansa. Maul antaa Dragonbornille tietoa Dark Brotherhoodista rahaa vastaan. Joissakin tapauksissa Maulin tieto voi olla myös ilmaista.

Lapset Honorhallin Orpokodin lapset voivat myös puhua Dragonbornille Aventus Aretinon yrityksistä suorittaa Musta Sakramentti ja saada Dark Brotherhoodin tappamaan Grelod The Kindin.

Aventus Aretinon kanssa puhuminen hänen kotonaan Windhelmissä aloittaa tehtävän Innocence Lost ja aloittaa Dark Brotherhoodin tehtäväsarjan. Hyväksyttyään Aventuksen pyynnön, hänen kuuluu lähteä Rifteniin Honorhallin orpokotiin ja tappaa Grelod.

Dark Brotherhoodiin liittyminen ja sen tuhoaminenMuokkaa

24 tuntia sen jälkeen, kun Innocence Lost on suoritettu, kuriiri antaa Dragonbornille viestin, jossa lukee "We know" (suom. Me tiedämme). Viestin saamisen jälkeen nukkuminen avaa tehtävän seuraavan osan. Dragonbornin nukkuessa hänet kaapataan ja hän herää hylätyssä mökissä. Täällä päätös Dark Brotherhoodiin liittymisestä tai sen tuhoamisesta tehdään.

Mökissä Astrid, Dark Brotherhoodin salamurhaaja, käskee Dragonbornia tappamaan yhden mökissä olevista henkilöistä aloittaen tehtävän With Friend Like These.... Yhden, kahden tai kolmen henkilön tappaminen tuottaa Dragonbornille kutsun Dark Brotherhoodiin. Dragonborn voi myös tuhota koko järjestön tappamalla Astridin. Tämä aloittaa tehtävän Destroy The Dark Brotherhood!. Tämä on ainut mahdollisuus tuhota järjestö, sillä tämän jälkeen Dark brotherhoodin jäseniä ei voi tappaa.

Haarniska ja vaatteetMuokkaa

Suorittamalla tehtäviä Dragonborn voi ansaita neljä erilaista haarniskasettiä. 

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki