FANDOM

281px-SepLnUp Breton b5&c2.png

Bretoni, nainen ja mies.

Bretonit ovat ihmisten jälkeläisiä, jotka tulevat High Rockin provinssista. Bretonien juurista ei ole täyttä selvyyttä. Toiset lähteet kertovat Bretoneiden polveutuvan nedeistä ja aldmereista, kun taas toiset sanovat että he ovat sekoitus atmora- ja aldmerverta. Altmerit ajattelivat lisäävänsä heidän "erinomaisen" verensä uudelle rodulle lisääntymällä toisten rotujen kanssa. Bretoneita kutsutaankin joskus nimellä "manmer" tämän takia.

Pelissä Muokkaa

Breton (Arena)

Breton (Daggerfall)

Breton (Morrowind)

Breton (Oblivion)

Breton (Skyrim)

Breton (Online)

High Rock Muokkaa

High Rock on läntinen alue Tamrielissa. Sen rajanaapurina on Hammerfell Kaakkois-Tamrielissa ja Skyrim koillisessa. Se on suurimmalta osalta Bretonien asuttamaa aluetta. High Rock ja Summerset Isle ovat ainoita provinsseja Tamrielissa jotka eivät jaa rajaviivaa Cyrodiilin kanssa. High Rock on tunnettu sen kylistä ja pienistä kaupungeista ja linnoituksista. Menneisyydessä nämä linnat olivat monien vähäisten kuninkaiden ja herrojen omistamia. He hallitsivat suurta kokonaisuutta, joka koostui pienistä kansakunnista joista High Rock aikoinaan koostui.

Biologia Muokkaa

Bretonit ovat hybridirotu, jotka koostuvat aldmereiden ja nedejen risteytymisestä. Heitä kutsutaan yksinkertaisesti "Tamrielin sekaroduksi". Bretonien haltijaveri on erittäin laimeaa heidän esi-isiensä takia, koska heidän verensä sekoittui aikoinaan Skyrimin ja High Rockin nord-populaatioiden kanssa. Bretoneita kutsutaan joskus nimellä "Manmer", käännettynä "Manelf". Vaikka heidän aldmer-syntyperänsä ei näy heidän ulkonäöstään, he ovat silti perineet taikomiskykynsä haltijaverestään. Heidän ulkonäkönsä ja fyysiset piirteensä muistuttavat heidän nede-rotuisia esi-isiään, esimerkiksi kalpea ihonväri ja ilmiselvä yhdennäköisyytensä imperiaaleihin ja nordeihin, mutta jotkut ovat perineet haltijoiden hauraan ja terävän ulkomuodon. Sen lisäksi joillakin bretoneilla voi olla hieman teräväkärkiset korvat.

Historia, kulttuuri ja kyvyt Muokkaa

Bretonit ovat puhtaita maageja jotka ovat taitavia lähes kaikessa, joka liittyy taikuuteen. He eivät ole kovinkaan fyysisiä, joten he turvautuvat taikoihin, joilla he pystyvät musertamaan vastustajan. Bretoneilla on yhtenäinen kulttuuri ja kieli, mutta erilainen politiikka. Bretonien alkuperä alkaa Tamrielin Ensimmäiseltä aikakaudelta jolloin aldmerit sekoittuivat laajasti nediciin. Tämä tapahtui silloin kun haltijat pitivät ihmisiä orjinaan. Bretonit ovat yleensä keskikokoisia, tummahiuksisia sekä viisaita.

Persoonallisuus Muokkaa

Bretonit ovat intohimoisia, eksentrisiä, runollisia, mahtiponttisia, viisaita ja omapäisiä. Bretonit tuntevat olevansa synnynäisiä yliluonnollisille asioille. Moni viisas maagi on tullut High Rockin provinssista. Maagien tavarat ovat valmistettu bretonien kaupungeissa. Bretoneilla on korkeampi immuniteetti magiaan ja kirouksiin.

Uskonto Muokkaa

Moni Breton uskoo Yhdeksään persoonaan, mutta on myös bretoneita jotka uskovat esi-isiensä jumaliin.

Akatosh

Magnus

Y'ffre

Dibella

Arkay

Zenithar

Mara

Stendarr

Kynareth

Julianos

Sheor

Phynaster

Ihmiset BretonImperialNordRedguard
Mer AltmerBosmerDunmerOrc
Betmer ArgonianKhajiit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki