FANDOM

480px-Maraamulet.png

Maran amuletti

Avioliitto on pelielementti The Elder Scrolls V: Skyrimissä. Maran amuletin saamisen jälkeen Dragonborn pystyy menemään naimisiin sopivien NPC:iden kanssa riippumatta kummankaan sukupuolesta. Vaikka rodun perusteella ei ole syrjintää, ei yhdenkään Khajiitin, Bosmern, miespuolisen Punavartijan taikka miespuolisen Altmerin kanssa pysty avioitumaan. Henkilöille täytyy suorittaa jonkintapainen tehtävä ennen kuin heidän kanssaan voi avioitua. Huolimatta siitä, onko puoliso kauppias vai ei, he aloittavat naimisiinmenon jälkeen kaupankäynnin, jonka tuloista Dragonborn saa puolet. 24 tunnin välein Dragonborn voi kysyä puolisoltaan, miten kaupanköynti sujuu ja saada 100 kultarahaa. Jos Dragonborn ei kerää rahaa, se kerääntyy talteen, eikä resetoidu.

AvioituminenMuokkaa

Maran amuletin saaminenMuokkaa

KosiminenMuokkaa

Maramalilta tulee kysyä avioliitosta Skyrimissä ennen kuin mitään vuoropuhelua liittyen Maran amulettiin ilmestyy. Uusi dialogi avautuu tiettyjen NPC:den kanssa jos Dragonbornilla on päällään Maran amuletti ja on auttanut henkilöä jollain tavalla. Dragonborn voi ilmaista toiveensa avioitua henkilön kanssa. Kun tämä on tehty, he voivat puhua Maramalille Maran Temppelissä Riftenissä heidän häidensä järjestämisestä.

SeremoniaMuokkaa

Seremonia alkaa 24 tunnin päästä ja voi tapahtua mihin aikaan tahansa. Seremonian aikana Dragonbornilla on vielä viimeinen mahdollisuus kieltäytyä ennen kuin avioliitto virallistetaan.

NPC:t joiden tehtäviä Dragonborn on aikaisemmin suorittanut voivat saapua vieraiksi tämän häihin. Jos Dragonborn omistaa taloja, niiden hovimestarit (eng. housecarl) ovat paikalla. Joidenkin puolisoiden kohdalla muutamat henkilöt jotka ovat heille tärkeitä saattavat saapua.

Jos Dragonborn myöhästyy hääseremoniastaan, he voivat mennä puhumaan halutulle puolisolle ja pyytää toista tilaisuutta. Tällöin Maramal suostuu pitämään toisen hääseremonian seuraavana päivänä.

Elämä aviossaMuokkaa

Kun hääseremonia on valmis puoliso kysyy Dragonbornilta missä tämä haluaa asua. Jos puoliso omistaa talon, se näytetään yhtenä vaihtoehtona. Dragonborn voi myös valita yhden omistamistaan taloista. Valinta ei ole lopullinen; taloa pystyy vaihtamaan missä vaiheessa tahansa puhumalla puolisolle.

Puolison käyttäytyminen muuttuu kun avioliitto on solmittu. Äänen sävy ja käyttäytyminen muuttuvat ja he kutsuvat Dragonbornia usein 'rakkaaksi'. Jos Dragonborn on kuitenkin solminut avioliiton hovimestarinsa kanssa, he kutsuvat Dragonbornia silti Thaneksi. 

Dragonborn voi kerran päivässä pyytää puolisoaan tekemään hänelle ruokaa. Puoliso valmistaa [[Homecooked Meal|kotitekoisen päivällisen, joka nopeuttaa magickan, elämän sekä Stamina (Skyrim)|staminan]] uudelleengeneroitumista.

Jos Dragonborn nukkuu samassa talossa puolisonsa kanssa, hän saa tilapäisen bonuksen nimeltä Lover's Comfort joka saa oppimaan taitoja 15% nopeammin 8 tunnin ajan. Kuitenkaan tätä bonusta ei saa jos Lover Stoneon aktivoitu tai jos Dragonborn on ihmissusi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki