FANDOM

Atmora on manner, joka sijaitsee Tamrielista kauas pohjoiseen.Se on ihmisten alkuperäiskoti, ennen heidän saapumistaan Tamrieliin.

Historia Muokkaa

Ensimmäiset ihmiset saapuivat Tamrieliin Atmorasta Merethic Eran aikana satojen vuosien aikana.Tunnetuin näistä saapujista on Ysgramor poikineen,jotka pakenivat Atmortassa käynnissä olevaa sisällissotaa Tamrieliin.Ensimmäiset ihmiset rantautuivat Skyrimiin,jonne he perustivat ensimmmäisen kaupunkista Saarthalin.Aluetta asutti jo ennen ihmisiä Falmerit,eli lumihaltiat joiden kanssa ihmiset aloittivat yhteistyön. Falmerin rupesivat kuitenkin pian pitämään nopeasti kasvavaa ihmispopulaatiota uhkana itselleen jonka takia he tuhosivat kyynelten yönä Saarthalin,tappaen kaikki ihmsiet jotka löysivät. Ysgramon ja hänen kaksoispoikansa olivat ainoat yöstä hengissä selviytyneet ihmiset ja he lähtivät takaisin Atmoraan jossa sisällissota oli päättynyt heidän palatessaan. Ysgramor palasi takaisin 500 ihmisen kanssa Atmorasta ja he tappoivat kaikki Falmerit jotka tulivat heidän eteensä kostona kyynelten yöstä.

Viimeisin Atmorasta saapunut ihminen oli Tiber Septim.

Nykyaikana Muokkaa

Atmoraan tutkimusmatkoja tehneet ovat kuvailleet mannerta paikaksi jossa on ikuinen talvi eikä jälkeäkään asutuksesta.

Tunnettuja kaupunkeja Muokkaa

Jylkurfyk-satamakaupunki josta Ysgramor ja hänen 500 matkalaistaan rakensivat laivastonsa ja aloittivat matkansa Tamrieliin

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki