FANDOM

Tämä rotu muissa peleissä: katso Argonian
SepLnUp Argonian b5&c3.png

Nainen oikealla, mies vasemmalla

Arvoituksellisuudellaan ja älykkyydellään Argonialaiset ovat sissisodankäynnin mestareita. Heidän synnynnäiset ominaisuutensa sopivat heidän soiseen kotimaahansa, Black Marshiin. He ovat kehittäneet immuniteetin tauteja vastaan, jotka ovat tuhonneet monia tutkijoita alueella. Argonialaiset pystyvät hengittämään veden alla ja pystyvät helposti tutkimaan vedenalaisia paikkoja. Heistä tulee hyviä varkaita hyvien tiirikointi- ja hiipimistaitojen ansiosta.

KulttuuriMuokkaa

PolitiikkaMuokkaa

Morrowindin valloituksen jälkeen Argonialaisten politiikasta ei tiedetä paljoa. On olemassa Argonialainen poliittinen ryhmä An-Xileel, mutta heistä on erittäin vähän tietoa. Tiedetään vain, että ryhmä on muodostunut suurimmaksi osaksi, ellei jopa kokonaan, Argonialaisista. 

SyrjintäMuokkaa

Windhelmissä Argonialaiset ollaan eristetty täysin Nordeista. Heidät pakotetaan asumaan Argonian Assemblagessa kaupungin satamassa. Kaupungin asukkaat pitivät Windhelmiin massamuuttaneita Argonialaisia ja Dunmereita epäilyttävinä ja uskoivat maahanmuuttajat vaikuttaisivat tai muuten heikentää heidän kulttuuriaan, joten heidät pakotettiin asumaan omille alueilleen. 

Hahmon luontiMuokkaa

TaitobonuksetMuokkaa

Taito Lisäys
Lockpicking +10
Light Armor +5
Alteration +5
Pickpocket +5
Restoration +5
Sneak +5

AloitusloitsutMuokkaa

ErikoiskyvytMuokkaa

Ihmiset BretonImperialNordRedguard
Mer AltmerBosmerDunmerOrc
Betmer ArgonianKhajiit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki