FANDOM

Alkemialla valmistetaan juomia ja myrkkyjä The Elder Scrolls V: Skyrimissä. Valmistamiseen tarvitaan raaka-aineita ja tietoa raaka-aineiden sisältämistä vaikutuksista. Itse juomien valmistaminen tapahtuu alkemiapöydän avulla. Alkemia kuuluu Varas - taitoihin.

Mekaniikka Muokkaa

Rotulisäys Muokkaa

Bosmer. Breton, Khajiit ja Dunmer saavat alkuun +5 lisäyksen Alkemiaan.

Raaka-aineet Muokkaa

Raaka-aineita käytetään hyödyllisten juomien ja vihollisia vahingoittavien myrkkyjen valmistamiseen. Jokainen raaka-aine omaa neljä eri vaikutusta, jotka ovat pelin alussa piilotettuina. Jos kaksi raaka-ainetta, joissa on sama vaikutus, yhdistetään alkemiapöydässä, syntyy onnistunut juoma tai myrkky. Tämä myös paljastaa raaka-aineiden kyseisen vaikutuksen pysyvästi. Raaka-aineen syöminen paljastaa aina ensimmäisen vaikutuksen. Alkemia kykypuussa on perk, joka paljastaa lisää vaikutuksia, kun raaka-aine syödään.

Reseptit Muokkaa

Alkemiakauppiaat myyvät satunnaisia reseptejä ja uusia reseptejä voi löytää tutkimalla pelimaailmaa. Resepteissä on kerrottu kaksi raaka-ainetta, joilla voi valmistaa tietyllä vaikutuksella olevan juoman tai myrkyn.

Alkemiapöytä Muokkaa

Juomien ja myrkkyjen valmistaminen tapahtuu alkemiapöydällä. Näitä löytyy monista paikoista ympäri pelimaailmaa, kuten alkemiakaupoista, velhojen huoneista, joistain majataloista ja pelaajan ostamista taloista. Kun alkemiapöytää käytetään avautuu valikko, jossa näkyy kaikki kannettavien raaka-aineiden tiedetyt vaikutukset. Näin pelaaja voi valmistaa nopeasti tietyn vaikutuksen omaavan juoman. Alkemiapöydän avulla voidaan myös yhdistellä eri raaka-aineita uusien vaikutuksen selvittämiseksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki